...

Kapadokya Eğitim Dergisi

Değerlendirme Süreci

Dergiye gönderilen makaleler ilk olarak dergi editörü tarafından biçim bakımından incelenir. Bu aşamada, makalenin Dergi şablonuna uygunluğu incelenir. KAPED yayın ilkeleri ve yazım kurallarına göre incelemesi yapılır. Bu incelemeler sonucunda uygun görülen makaleler alan editörlerine atanır. Alan editörleri makaleleri alana katkısı yönünden inceler. 

Yayınların incelenmesi için çalışmaların içeriğine ve hakemlerin uzmanlık alanlarına göre en az iki hakem, editör(ler) tarafından atanır. Tüm hakem değerlendirme raporları elektronik ortamda isimsiz olarak gönderilir. Talep edilmesi halinde, hakem olarak dergiye katkı sağlanıldığına ilişkin yazılı bir belge hakemlere verilebilir.

Kör hakemlik süreçleri akademik yayınların  kalitesini doğrudan etkilemektedir. Değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Hakemler, yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve hakem raporları dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve hakem raporları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir.  Çift taraflı körleme hakemlik, editörlerin yazarlar ile diyalog içinde kararlar almasına yardımcı olur. Aynı zamanda yazarlar da çalışmalarıyla ilgili önemli bilgiler elde ederek çalışmalarını geliştirme fırsatı bulurlar.